Teraz, kiedy w krajach byłego ZSRR odradzają się monastery, rola trudników jest ogromna. Większość bowiem klasztorów odradza się własnymi siłami, odbudowuje się rękoma braci (lub sióstr) i pielgrzymów, kiedy każdy ofiaruje swoje siły i umiejętności zawodowe. Teraz, w okresie odrodzenia życia religijnego w Rosji ta tradycyjna więź przyjaźni pomiędzy monasterami i wiernymi nabrała szczególnego zabarwienia – entuzjazmu wspólnej pracy na chwałę Bożą. W Rosji nikt nie nazwałby pielgrzymką autokarową wycieczkę z noclegiem w wygodnym hotelu i uczestnictwem w 2-3 nabożeństwach.
1. Łk 6,30
2. Mt 5,42
3. Mt 19,21
4. Por. Mar 10,21
5. I Tym 2,8
6. Mt 6,6
7. I Tes 5,17
8. II Kor 10,5
9. Ewagriusz z Pontu List 33,3 w Pisma ascetyczne, Kraków 1998, s. 157
10. Apoftegmaty Ojców Pustyni t.1 Kraków 2004, s 161
11. Tamże, s.151
12. Tamże, s. 311
13. Ewagriusz z Pontu O ośmiu duchach zła, w Pisma ascetyczne, Kraków 1998, s.394
14. Apoftegmaty Ojców Pustyni, dz. cyt. t.1, s. 295
15. Tamże, s.254
16. Żytija Starcew Optinoj Pustyni, Minsk 2004, s. 106-108
2. Mt 5,42
3. Mt 19,21
4. Por. Mar 10,21
5. I Tym 2,8
6. Mt 6,6
7. I Tes 5,17
8. II Kor 10,5
9. Ewagriusz z Pontu List 33,3 w Pisma ascetyczne, Kraków 1998, s. 157
10. Apoftegmaty Ojców Pustyni t.1 Kraków 2004, s 161
11. Tamże, s.151
12. Tamże, s. 311
13. Ewagriusz z Pontu O ośmiu duchach zła, w Pisma ascetyczne, Kraków 1998, s.394
14. Apoftegmaty Ojców Pustyni, dz. cyt. t.1, s. 295
15. Tamże, s.254
16. Żytija Starcew Optinoj Pustyni, Minsk 2004, s. 106-108
 1     2     3     4     5     6     7     8 
Powrót do listy